woensdag 28 mei 2014

2KLB: Schip ahoi, piraatjes!

Beste mama's en papa's,

De voorbije 2 weken werkten wij rond het thema " Schip ahoi, piraatjes" in onze klas. 
Onze poppenhoek werd omgebouwd tot een piratenschip met piratenkoks, een kapitein, piratenvrouwtjes, piratenopzichters, schattentellers,......

De kinderen knutselden een echte piratenhoed. Daarop mocht natuurlijk de doodskop niet ontbreken. 
In de verschillende hoeken deden we het volgende :

- PIC PIRATE Spel  ( een piraat zit in de ton en de kls. steken 1 voor 1 een zwaard in de ton. Wanneer springt de piraat omhoog?) 
-zich verkleden in piraten
-schatten zoeken in de zandbak
-piraat schilderen, een sabel geven van aluminiumfolie
-een piratenboot maken en deze voorzien van zeilen a.h.v koffiefilters en rietjes.
-zelf een schatkaart tekenen
-een piratenvlag maken a.h.v een stappenplan
-telspel: hoeveel piraten zitten er in een boot? Waar zijn er meer/minder?
-piratenmunten maken van plasticine
- en nog zoveel meer,.....


Piratenwoordenschat: piraat, sabel, ooglap, doodskop, piratenvlag, schatkist, kraaiennest, piratenboot, anker, kwaad, gemeen, schatkaart, kapitein,.......




Een lapje op mijn linkeroog,
een pleister op mijn elleboog.
Een sabel in mijn hand, 
een gebroken tand. 
Een doodskop op mijn vlag, 
een gemene lach.
Hier staat Piet piraat, 
en lach me niet uit, 
of ik word kwaad!!!!



 
 


SCHIP AHOI , PIRAATJES!!!!!
 
Juf Caroline xxx
Welkom bij Kleuters Kallo