zondag 29 maart 2015

2KA Kot kot kedei, Stip de kip en het ei!

Hallo lieve vriendjes, ik ben Stip de kip en sinds maandag logeer ik in het klasje.
Mijn naam is Stip omdat ik een stipje op mijn vleugel heb en als we op het stipje drukken, dan ga ik dansen!  Ik heb een lekker knus nestje en ik was zo blij toen legde ik een ei! Na het broeden brak het ei ook open en weet je wat eruit kwam gekropen ? Een kuiken, en wat het kuiken riep.. dat weten vast de kindjes wel!

Deze week hebben we alles geleerd over kippen, de haan,  het kuiken en zelfs het ei! We hebben lekkere eitjes gemaakt zoals een omelet, spiegelei, gekookt ei en zelfs opgeklopt eiwit... We hielden het boven ons hoofd en jawel, het was gelukt. Het ei is wel bijzonder, het bestaat uit eiwit en een dooier en daarrond een schaal.. Toch raar éh! En soms komt daar ook een kuiken uit, na het broeden..


Ook Kwik en Flip kwamen twee daagjes op bezoek in onze klas. Wat was het leuk om de kuikentjes te mogen verzorgen en ook te strelen, wat zijn ze zacht. De kuikentjes misten wel hun mama en gingen weer naar huis. Wat worden ze nu al gemist in de klas.

Gelukkig zijn we al de hele week aan het werken aan onze eigen kip, de kippen in het kippenhok verzorgen, maïs verzamelen en ook de eitjes verkopen in de winkel! Het is dus een gezellige drukke week geweest..

"De kip was zo blij, toen legde ze een ei! Het ei brak open, wat eruit kwam gekropen? En weet je wat het kuiken riep.. piep piep piep piep piep!"


Maar éh.. wat gaan we morgen vinden ? Een chocolade ei........


Lieve groetjes en tot morgen,
Juf Melissa en Stip.




Welkom bij Kleuters Kallo