zaterdag 31 januari 2015

2KLB: Zoveel gevoelens!!

Kiekeboe,
 
In onze klas was een meisje op bezoek: Lieke. Zij had een BLIJ maskertje op.
Ze voelde zich heel erg blij door alle lieve kindjes uit ons klasje.
En ja hoor, Lieke blijft logeren! Joepie!
 
Maar Lieke is soms ook boos, bang, verdrietig, ...
 
Hoe voel ik mij vandaag? Wij weten dit van iedereen uit onze klas!
Want wij maakten een gevoelsmetertje.
 
 
Het is heel gezellig aan onze boekenkast.
In de zeteltjes genieten we van een leuk boek.
Maar let op, de boeken staan gesorteerd per gevoel.
Zo kunnen wij kiezen over welk gevoel het boek gaat.

Samen luisterden we naar een prachtig verhaaltje.
Thomas is een klein jongentje die wel eens een olifant, een pinguïn, een slak, een hond, ... wil zijn.
Maar uiteindelijk beseft hij dat hij toch het allerliefst gewoon zichzelf blijft.
BLIJ MET MIJ!
 
 
 
Het gezellig SAMEN ZIJN, wat is dat toch zo FIJN!
 
Op woensdag gaven we elkaar een 'Sneeuwmassage'
Dat was HEERLIJK!
De juf las een verhaaltje voor over de sneeuw. En wij maakten de juiste bewegingen.
Op de prenten zagen we de bewegingen.
 
 
 
En het werd nog gezelliger!
Appels eten was nog nooit zo leuk!!
Mijn appel laat mij lachen...
 
 
Maar mijn appel laat mij ook droevig / verdrietig zijn ...
Of mijn appel lijkt wel op mijn tong!
 
 
We spookten nog veel meer uit ...
We tekenden met SCHEERSCHUIM op onze spiegel!
We kijken in de spiegel en tekenen met het scheerschuim een gek gezichtje...
 
We maakten ook en blij/boos/bang/verdrietig mannetje.
Een grote gekleurde cirkel is zijn buik.
Gekleurde figuurtjes gebruikten we voor de rest van het lichaam.
Op het einde verzinnen we een gekke naam voor het mannetje.
 
Dan hadden we ook wel wat rust verdient!
Op het grote 'ballonnenbed' konden we uitrusten.
En in de gang staat een SNOEZELTENT!
Hierin is heel wat te beleven...
 
Komen jullie ook eens snoezelen?
 
Veel liefs,
van alle kapoentjes uit 2KLb en juf Dorien
Welkom bij Kleuters Kallo