verstop je snel, daar komen ze
maak het maar muisstil !
DIPLODOCUS, STEGOSAURUS,
TYRRANOSAURUS, IGUANUDON !
Wij zijn de DINOSAURUSSEN en wegen 7 ton !
Wat wij willen weten ?
Alles over DINO'S !!!
Vorige dinsdag kregen we een geheimzinnige brief
van professor 'Nido' in onze klas.
Hij had dringend hulp nodig !
Met zijn teletijdmachine was hij naar het verleden gereisd en had een vreemd ei meegebracht...
maar het ei was plots verdwenen
toen de professor boodschappen ging doen !
Wat gek...
onze Arne had toch wel toevallig het ei in de winkel gevonden !
En wat zou er uit het ei komen ?
We maakten een tekening met onze eigen voorspelling !
We volgden onze 'geheime opdracht' goed op. Het ei kreeg een bad... en we wachten af... Door een gaatje zien we al iets ...groenachtig !
Hopelijk zullen we deze week het ei verder horen...
KKKrrrAA....KEN !
Spannend !
Vorige dinsdag kregen we een geheimzinnige brief
van professor 'Nido' in onze klas.
Hij had dringend hulp nodig !
Met zijn teletijdmachine was hij naar het verleden gereisd en had een vreemd ei meegebracht...
maar het ei was plots verdwenen
toen de professor boodschappen ging doen !
Wat gek...
onze Arne had toch wel toevallig het ei in de winkel gevonden !
En wat zou er uit het ei komen ?
We maakten een tekening met onze eigen voorspelling !
We volgden onze 'geheime opdracht' goed op. Het ei kreeg een bad... en we wachten af... Door een gaatje zien we al iets ...groenachtig !
Hopelijk zullen we deze week het ei verder horen...
KKKrrrAA....KEN !
Spannend !
We vergelijken meegebrachte dinosaurussen, kijken, zoeken en vergelijken ze in de boeken. Zo kennen we al heel wat soorten dino's, komen we alles te weten hoe ze leefden, hoe ze zich verdedigden. We sorteren ze in groepen zoals planteneters en vleeseters. We komen alles te weten over de meteorieten, de stofwolken, de vulkanen met lava en.. hoe ze uiteindelijk uitstierven.
We bouwen samen een woordweb op rond het thema DINOSAURUSSEN. Alle nieuwe weetjes tekenen we erbij !
We bouwen samen een woordweb op rond het thema DINOSAURUSSEN. Alle nieuwe weetjes tekenen we erbij !
We maakten sporen door afdrukken te nemen van dinopoten. Wie herkent de pootafdrukken ?
We keken goed naar een gekozen dino en vormden met 1 stuk klei de dino na. Met een stokje en fijne bewegingen kreeg de dino een echte dinohuid met schubben. Kan je ze voelen ?
We puzzelen een tyrex en zijn skelet terug in elkaar.
We puzzelen een tyrex en zijn skelet terug in elkaar.
Schrijfdans : Met grof motorische bewegingen op geheimzinnige ritmische 'dinomuziek' toverden we met beide handen een spuwende vulkaan met meteorieten en rollende stenen op ons groot papier.
Met vormen puzzelen we een dino naar eigen keuze. We knippen, kijken en kleven de vormen op de juiste plaats. Herken je de vormen en kan je ze benoemen ! Wauw !
We spelen een domino en sudoku's met dino's !
Wie vindt de juiste dino's het snelste in het zoekspel ?
Met vormen puzzelen we een dino naar eigen keuze. We knippen, kijken en kleven de vormen op de juiste plaats. Herken je de vormen en kan je ze benoemen ! Wauw !
We spelen een domino en sudoku's met dino's !
Wie vindt de juiste dino's het snelste in het zoekspel ?
Door omstandigheden kon juf Nandhi vorige week nog niet starten met haar stage.
Maar deze week staat ze paraat om ons verder te verdiepen in de wereld van de DINOSAURUSSEN ! Joepie !
Vorige week donderdag stapten we op een zeer vreemde bus op de parking van onze school...
'DE VERVELENDE BUS'
HET PALEIS bouwde enkele jaren geleden een lijnbus om tot een theater-op-wielen. In 'De vervelende bus' staat de tijd stil. Of net niet? We stapten op de bus en we kwamen binnen in een woordeloze installatie vol muziek, beelden, geluiden en een paar liedjes waarin tijd de hoofdrol speelt. Waarom duurt de ene minuut langer dan de andere? Vindt een slak van zichzelf dat ze snel is? Wat zoude wij doen als we de tijd even kon rekken?
https://www.youtube.com/watch?v=RPiUm0_U6iQ
Groetjes vanuit 3KLa !