Reeds twee weken zijn we allen heel betrokken geweest rond vreemde historische dieren :
DE DINOSAURUSSEN.
Deze week hebben allebei de klassen zich voorbereid op het inrichten van
een DINOMUSEUM !
Wat is een museum ? Hoe ziet er een museum eruit ? Wie werkt er in een museum ? 'Juf ! Ik weet het ! Een 'betaler', 'een 'verteller', 'een wachter',...' Onze woordenschat werd goed uitgebreid : museum, kassa, betalen, betaalbewijs, bewaker, gidsen, ...
We stempelden heel wat woordkaarten, tekenden pictogrammen,...
De rolverdeling werd samen besproken en verdeeld.
In elke klas werd een museum ingericht.
Alle voorwerpen in het museum werden gesorteerd, benoemd en uitgelegd door de kleuters.
Vrijdagnamiddag was het dan eindelijk zover.
Iedereen op zijn plaats... want de andere klas komt eraan !
We genoten allen van de prachtige luister-, kijk-, en doe- DINOmusea !
PROFICIAT aan al onze kleuters !
Dit hebben jullie FANTASTISCH gedaan !!!
Volgende week breng ik al mijn meegebrachte 'spulletjes' terug mee naar huis en dan slaan we de 'gezonde weg' in met het thema : 'Mmmm, heerlijk FRUIT' !
Volgende week breng ik al mijn meegebrachte 'spulletjes' terug mee naar huis en dan slaan we de 'gezonde weg' in met het thema : 'Mmmm, heerlijk FRUIT' !
Vele DINOgroetjes vanuit de DINOmusea 3KLa en 3KLb